niedziela, 9 marca 2014

Hugo who?

Zapewne znacie Woodkida i jego magiczny album The Golden Age. Jeśli daliście zabrać się magnetycznemu, pełnemu emocji wokalowi Yoann'a, moja dzisiejsza propozycja powinna się Wam spodobać. Hugo to pochodzący ze Szwajcarii producent i wokalista, który właśnie wydał swoje debiutanckie EP. Tym co sprawiło, że zatrzymałem się na dłużej przy tym materiale jest wokal artysty, który do złudzenia przypomina wcześniej wspomnianego już Woodkida. Podobieństwo jest tak duże, że zacząłem zastanawiać się czy nie jest to jakiś poboczny projekt Francuza. Tym bardziej, że tytuł EP: I am not Hugo oraz komentarz samego artysty dają do myślenia. Na profilu Soundcloud Hugo czytamy:

I am not Hugo. We all are. Hugo is the reflection of the desired present. The person you want to be. The inner self that is too scared to come to the surface. The utopia society says doesn’t exist. We come together through music, through fashion and through the magical world of art. Hugo’s goal is to offer a shelter of individuality, rebellion and freedom. Hugo’s purpose is to achieve a blank unity where every being can be themselves and live a positive, inspiring and fulfilling life. I am not Hugo. We all are.

Bez względu na to czy jest to kolejny projekt Woodkid'a czy też zupełnie odrębny materiał enigmatycznego artysty o zbliżonym wokalu, warto sprawdzić to krótkie EP. Konkretna próbka wokalnego kunsztu. Czekam na więcej.

6 komentarzy:

  1. Faktycznie, głos zaskakująco podobny do Woodkida. Ale muzycznie ciekawie ciekawie. Nieco mniej indie, a bardziej eklektyczno-syntetycznie, co zresztą mi bardzo pasuje. Zaciekawiony zacząłem grzebać w necie czy gdzieś się potwierdzi czy to jakieś alter-ego Woodkida, ale najwyraźniej wychodzi na to, że to inna osoba. http://hugowho.com/blog/ na niektórych zdjęciach nieco podobny, ale wchodząc w zakładkę 'WHO' są skany z wywiadów - ten jest ciekawy - http://hugowho.com/wp-content/uploads/2013/11/Hugodisplay-1.jpg - gość się pojawił z 'The Voice of Switzerland'! :O - jego wersja 'Billy Jean' jeszcze w konkursie - http://www.srf.ch/player/tv/the-voice-of-switzerland/video/blind-audition-hugo-billie-jean?id=7a021999-9459-4d98-89e8-92e0c84bc92c ... anyway, już wiem co w takim razie kolejnego zamówię na jakimś fizycznym nośniku jak tylko będzie dostępny :D zajebiste polecenie, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi też bardzo pasuje to syntetyczne brzmienie. Trochę już mi się osłuchał The GA i teraz częściej wracam do remixów SebastiAna czy Booka Shade, które są w zbliżonym klimacie do tego EP. Czyli nasz Hugo to jednak nowa postać. Fajnie, bo te 4 kawałki bardzo mnie zaintrygowały. Barwa głosu obu panów wyróżnia ich spośród setek podobnych artystów. Może spotkają się w jakimś wspólnym kawałku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! A odnośnie tego zbierania płyt z FB, to pozwoliłem sobie napisać do Hugo krótką wiadomość i wypytać o plany co do jakiegoś fizycznego nośnika ;) zobaczymy czy i co odpisze :)

      Usuń
    2. Super, daj znać jeśli się odezwie. Też jestem ciekawy :)

      Usuń
    3. Odpisał :) w ciągu nadchodzących tygodni ma się pojawić CD + Vinyl na jego bandcampie :)

      Usuń
    4. Będzie też na wosku - goodie goodie! :)

      Usuń